قطره حق برصخره ی باطل

رسول مکرم اسلام(ص) در حدیثی می‌فرماید: "دست خدا بر سر جماعت است و شیطان با کسی همراه است که با جماعت ناسازگاری کند"

قطره حق برصخره ی باطل

رسول مکرم اسلام(ص) در حدیثی می‌فرماید: "دست خدا بر سر جماعت است و شیطان با کسی همراه است که با جماعت ناسازگاری کند"

خانواده شیرازی، مشی آنان و فعالیت هایشان

دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۴۵ ق.ظ

خانواده شیرازی، مشی آنان و فعالیت هایشان
34

آیت الله سید محمد شیرازی

32

آیت الله سید مجتبی شیرازی

 

 

 

 

سه برادر که ( به ترتیب سن ) «سیَد محمد»، «سید مجتبی» و «سید صادق» نام دارند.[۱]

 

 

14596_826

 

 

آیت الله سید محمد شیرازی

امام جماعت حرم امام حسین (ع) بود. هنگامی که امام خمینی به نجف تبعید شد، به استقبال ایشان رفت و در زمان یک هفته ای که امام (ره) در کربلا بود، امامت جماعت حرم را به ایشان سپرد و خودش پشت سر ایشان نماز خواند.

در وقت جنگ ایران و عراق، به عراقی ها پیام داد که رهبرتان امام خمینی (ره) است.

 

 

Picture11

 

آیت الله سید محمد شیرازی سمت راست امام خمینی (ره)

 

اما در پایان عمر به دلیل موضع هایی که علیه ایران و ولایت فقیه گرفتند، در خانه حصر شدند که تا پایان عمر ایشان ( حدود ۲۰ سال ) ادامه داشت.

بنده حقیر از یک منبع آگاه پرسیدم که دلیل حصر شدنشان چه بود؟ وی جواب داد: این اواخر ( که درسشان شلوغ بود ) با شیعیان عراق رابطه برقرار می کردند و کار به جایی می رسید که آن عراقی ها، بعد از اتصال به ایشان به گونه ای در مقابل نظام اسلامی ایران قرار می گرفتند. لذا حزب «الدعوة» ( در عراق ) شدیدا به ایشان متمایل شد.

این مسئله موجب شد که طلاب انقلابی به درس ایشان نروند و به دیگران نیز بگویند. بعد از این که درس ایشان خلوت شد و از قضیَه با خبر شدند، علیه نظام صحبت هایی کردند که باعث حصرشان شد.

سرانجام در سال ۱۳۸۰ از دنیا رفته و در حرم حضرت معصومه (س) دفن شدند.

 

Picture4Picture2

 

 

 

 

Picture10Picture6

 

 

 

 

Picture8Picture9

 

 

Picture7

 

آیت الله سید محمد شیرازی از بیمارستان تا تدفین

 

 

 

 

نکته:فرزند ایشان «آیت الله سید محمد رضا شیرازی» نیز در جوانی از دنیا رفتند. «آیت الله سید صادق شیرازی»درباره ایشان فرموده بود: امید من برای آینده ی اسلام بود.

 

 

 

 

 

آیت الله سید مجتبی شیرازی

هم اکنون در لندن به سر می برد و به بسیاری از بزرگان توهین کرده است! از جمله «آیت الله بهجت»، «آیت الله فضل الله»، «امام خمینی»، «امام خامنه ای» و … و همچنین علنا به مقدسات اهل سنت اهانت می کند.

 

آیت الله سید مجتبی شیرازی ( در مراسم فاتحه آیت الله سید محمد رضا شیرازی -  لندن )

 

آیت الله سید صادق شیرازی

اکنون در قم هستند. شبکه های ماهواره ای زیادی از ایشان خط می گیرند. از جمله «امام حسین»، «سلام»،«بقیع»، «الانوار»،«مرجعیت»، «ابالفضل العباس» و … .

 

 

 

 

خوب است به گوشه ای اعتقادات و مشی ایشان اشاره کنیم:

۱٫       مدافع قمه زنی:ایشان به شدت از «شعائر حسینی» ( کار های که متعلّق به امام حسین (ع) ) است دفاع می کنند ) و از کشور هایی ( مانند جمهوری اسلامی ایران ) که جلوی برخی از عزاداری را گرفته اند، انتقاد می کند.

در جواب استفاتائی فرمودند: «قمه زنی ( چه آشکار و چه پنهان ) موجب رضای خدا و امام زمان (عج) است![۲] و در جای دیگر گفته اند که «هیچ چیزی جای قمه زنی را نمی گیرد!»

حتّی در بیت خود مراسم قمه زنی برگزار کرده و شخصا در آن حضور پیدا کردند.

 

 

 

 

                    

 

اما با این که ایشان از مراسمات و شعائر حسینی بسیار دفاع می کنند، اما در عاشورای سال ۱۳۸۸ که عده ای فتنه گر به نماد ها و شعائر حسنی توهین کردند، واکنشی نشان نداند.

لازم به ذکر است که ایشان – در پاسخ استفتائی – از به کار بردن الفاظی همچون «سگ»، «هو» و … منع کردند.

 

 

 

 

 

2.       بی میل نسبت به وحدت: ایشان در ایام ۹ ربیع الاول ( که به اشتباه روز مرگ خلیفه ی دوم خوانده می شود ) اعلام تبریک می کنند! و در سایت ایشان نیز این روز تبریک گفته می شود.

ایشان «وحدت» را تنها امری سیاسی می دانند! لذا شبکه های ماهواره ای نزدیک به ایشان رعایت وحدت بین شیعه و سنّی نمی کنند و به مقدّسات اهل سنّت اهانت می کنند. ( که در ادامه به آن اشاره می کنیم. ) مانند شبکه امام حسین (ع) که یک هفته قبل از «هفته ی وحدت»، ( به جهت ۹ ربیع الاول ) هفته ی جدیدی را به نام«هفته ی برائت» اعلام کرد که با مخالفت و عکس العمل گروه های مختلفی ( از جمله تشکل «امت واحده» ) روبرو شد. اما باز هم در یک سخنرانی به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم (ص) ( در ۹ بهمن ۱۳۹۱ ) گفتند: «بیش از پنجاه سال است که از اتحاد اسلامی صحبت می شود و میلیاردها هزینه برده است. با همه ی این تبلیغات، اما می بینیم که وضع مسلمانان آشفته تر و رو به بدتر شدن است ! »

 

 

 

 

 

3.       رابطه ی ایشان به نظام اسلامی ایران:یکی از دوستان بنده در رابطه با ولایت فقیه از ایشان پرسید، ایشان جواب دادند که وارد این مسائل نشوید. تاکنون بنده ی حقیر صحبتی از ایشان که ضدیّت با جمهوری اسلامی را نشان بدهد، ندیده ام. اما در لا به لای صحبت های ایشان انتقاداتی را نشان می دهد. مانند سخنرانی ایشان در شهادت پیامبر اکرم (ص) –13 بهمن ۱۳۸۹ –که به نامه ی برادرشان –آیت الله سید محمد شیرازی –به «امام خمینی (ره)» در رابطه با انتقاد از اعدام های مجرمان و قاتلان سیاسی اشاره می کنند و بین صحبت هایشان این جمله ها را بیان می کنند: «متاسفانه کشورهایی که به اسم کشور های اسلامی است، عکسش ( یعنی عکس سیره ی پیامبر (ص) ) نشان داده می شود» و «جوون ها گول نخورید! مثل پدر هایتان که بعضی هاشون گول خوردند نشوید … هر چیزی می گویند، نگویید راست می گویند … ».

4.       شبکه های ماهواره ای: در این زمینه بسیار فعال هستند. این شبکه ها بیشتر در زمینه ی «پاسخ به شبهات اهل سنت» و «ترویج شعائر حسینی» فعالیت می کنند.

 

 

 

 

 

برخی از افراد مرتبط و مبلّغ ایشان

۱٫       محمد هدایتی:ایشان مدیر مسئول شبکه سلام بوده. در مسائل سیاسی ضد نظام جمهوری اسلامی هستند. تا به حال با شبکه صدای آمریکا مصاحبه کرده و از قمه زنی دفاع و جمهوری اسلامی را متهم کرده است.

از جمله فعالیت های وی، مدیریت سایت رسام ( روحانیون سنتی ایران معاصر ) است که به دفاع از افرادی همچون ( آیت الله منتظری، صانعی، شریعتمداری، علی محمد دستغیب، سید محمد شیرازی، سید صادق شیرازی و … می پردازد.

جدیدا گروهی را به نام «ستاد بین المللی تعظیم شعائر حسینی» اداره می کند و اکثر کلیپ های که می سازند، صحنه هایی از قمه یا لطمه زنی است. ( یکی از مستند هایی که توسط آنان ساخته شده است، «مصیبت خون» است که خودش درباره «قمه زنی» سخنرانی می کند و نظام جمهوری اسلامی را –البته نه با آوردن اسم –به دیکتاتوری نسبت می دهد. )

یکی از علمایی که به دلیل رفتار های غلط ایشان، از آنان جدا شد، «آیت الله حسینی قزوینی» است. ایشان ابتدا با دادن بیانیه ای به شبکه «سلام» هشدار داد که در صورت دفاع از قمه زنی و توهین به مسئولین نظام، با آنان همکاری نخواهد کرد. سپس در سال ۱۳۸۸ و با اوج فتنه ۸۸ و تحرّکات این شبکه، ایشان از همکاری با شبکه «سلام» خودداری و شبکه «ولایت» را تاسیس نمودند.

 

 

 

 

 

2.      یاسر الحبیب:درباره این شخص به طور مفصل نوشته ایم. ( اینجا را کلیلک کنید. ) وی در جا های مختلف از خاندان شیرازی ( به ویژه «آیت الله سید صادق شیرازی» دفاع می کند و جمهوری اسلامی و مسئولین آن را متهم می نماید. در سایت وی نوشته ای از «آیت الله سید صادق شیرازی» است که وی را«صاحب فضیلت» و «علّامه» خطاب کرده است، موجود است.

 

 

Picture14(1)

 

 

 

 

در پایان به ۲ نکته اشاره می کنم:

۱٫        در صورتی که به متن بالا اشکال یا پیشنهاد دارید در قسمت نظرات ذکر بفرمایید.

۲٫        در صورتی مشی و عملکرد این بزرگواران را نمی پسندید، از توهین ( نعوذ بالله ) جدا خودداری نمایید و تقوای الهی داشته باشید. بلکه با بحث های علمی و طلبگی، نقد و بررسی نمایید.

 


[1]البته برادران دیگری نیز دارند، از جمله «شهید سید حسین شیرازی» که توسط حزب بعث ( هنگامی که به مجلس یادبود «شهید محمد باقر صدر» می رفت ) به شهادت رسید. جنازه ی ایشان پس از انتقال به قم و نماز«آیت الله العظمی مرعشی نجفی» بر آن، در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد. ر.ک: سایت تبیان، سایت آیت الله سید صادق حسینی شیرازی.

[۲]که در یکی از شبکه های ماهواره ای متعلق به ایشان ( المهدی )، این استفتاء پخش شد.


www.fetan.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۸
طاها بهشتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی